Van verzorgende IG naar Customer Service medewerker: boeiende afwisseling en veel voldoening

Als veertienjarige begon Lysanne in de zorg bij een verpleeghuis in Culemborg. Wat als een snuffelstage van drie dagen per week begon, groeide uit tot een liefde voor het vak die haar niet meer heeft losgelaten. Ze doorliep verschillende functies, van helpende tot verzorgende IG, maar na het afronden van haar laatste opleiding verlangde ze naar meer regelmaat in haar dagelijks leven.

Nieuwe uitdaging schot in de roos

Ze ontdekte een nieuwe uitdaging in de customer service (cs) van Hulpmiddelbezorgd, een dochteronderneming van CB Healthcare, waar ze haar zorgkennis kon combineren met haar passie voor cliëntencontact. Het werk als CS-medewerker bleek een schot in de roos. “Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk. Het meedenken en oplossen van vragen en casussen spreekt me enorm aan. Ik spreek niet alleen cliënten, maar ook familieleden, huisartsen en apotheken. Je moet van alle markten thuis zijn en aandacht hebben voor iedereen die contact met ons opneemt.”

Groeien en ontwikkelen

Als CS medewerker bij Hulpmiddelbezorgd.nl, ervaart Lysanne dat ze constant bezig is met haar groei en ontwikkeling. Ze volgt scholingen over nieuwe producten en ontwikkelingen in de zorg, waardoor ze op de hoogte blijft. “Het maakt het werk interessant. Je leert voortdurend bij.”

Het werken in een hecht team is voor haar één van de leukste kanten van haar baan. “We kunnen alles tegen elkaar zeggen. Ik voel me serieus genomen en gehoord. We hebben als team en collega’s regelmatig overleg, dat is goed voor een fijne samenwerking en uitwisseling van ideeën. Nieuwe collega’s worden aangemoedigd om initiatief te nemen en actief deel uit te maken van het team.”

Afwisseling en werkplezier

Lysanne geniet van de afwisseling in haar werkzaamheden, die hoofdzakelijk bestaan uit telefonisch contact en daarnaast uit het afhandelen van e-mails en het geven van advies aan cliënten en zorgverleners.
Ze vertelt enthousiast en trots hoe ze kan bijdragen aan de zelfredzaamheid van de cliënt, door een passend hulpmiddel te adviseren. “Het geeft me veel voldoening om later terug te horen dat het juiste product is geadviseerd en de cliënt tevreden is.”

Het werkplezier is ook te danken aan de variatie en het geoliede team waar ze deel van uitmaakt. “Ik adviseer nieuwe collega’s om vooral zichzelf te zijn en initiatief te tonen. Goed kunnen inschatten, doorvragen en stevig in je schoenen staan zijn belangrijke vaardigheden in deze rol.”

Het carrièrepad dat Lysanne heeft gevolgd, van de zorg naar CS-medewerker, heeft haar meer voldoening gegeven dan ze ooit had gedacht. “Het is een boeiende afwisseling en ik blijf continu groeien. Ik zit hier helemaal op mijn plek.”

Wil je net als Lysanne je kennis en passie kunnen combineren in je dagelijks werk? Kom werken als customer service medewerker Hulpmiddelbezorgd. Bekijk hier de vacature of neem voor meer informatie contact op met onze Recruiter Sharon via recruitment@cb.nl .